Warning_sign
Det här evenemanget har redan varit.

Internkommunikation - hållbart varumärke

Miljö- & naturvård

Torsdag 12 november 2015 klockan 09.00–17.00 i Stockholms stad

Intern kommunikation - bygg ditt hållbara varumärke inifrån

Anmäl dig/köp biljett ...

Ett framgångsrikt hållbarhetsarbete kräver att organisationer och företag har med sig de egna medarbetarna. Den här populära kursen ger dig kunskap kring hur man skapar en effektiv internkommunikation som får hela organisationen att dra åt samma håll.

Under dagen varvar vi teori, verkliga case och praktiska moment där ni arbetar såväl gemensamt som individuellt.

Vi går igenom/visar hur du:
– Strategiskt positionerar hållbarhet inom din organisation genom att skapa en "Sustainability story".
– Använder rätt process och taktik för att engagera ledningsgruppen och andra interna målgrupper.
– Skapar effektiva åtgärder för att förändra beteenden.
– Levererar ett konsekvent och ett engagerande budskap till dina intressenter.
– Hjälper dina anställda att bli insatta och involverade i hållbarhetsfrågan.
– Positionerar hållbarhet även som något ekonomiskt fördelaktigt.

(Se nedan för fullständigt program).

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Alla som ansvarar för eller arbetar med internkommunikation i näringsliv och offentlig förvaltning, till exempel;
– Chefer och hållbarhetsansvariga
– Kommunikations-, informations- och marknadschefer
– Kommunikatörer, informatörer, miljösamordnare, strateger

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få:
– nycklar till effektiv internkommunikation av ert hållbara varumärke.
– ökad kunskap om hur man strategiskt och taktiskt positionerar hållbarhet internt.
– tydlig och användbar förståelse för hur värderingar hos de interna målgrupperna kan användas för att nå målen med hållbarhetsarbetet.

Utbildningen genomförs i samarbete med Futerra Sustianability Communications.

Utbildningsledare är Kaj Török och Kristina Börjesson.

Kaj Török är en av grundarna till Futerra Sustainability Communications i Stockholm.

Kristina Börjeson har sedan år 2000 arbetat för ett mer modernt, mänskligt och meningsfullt samhälle. Hon har hjälpt en mängd modiga företag och organisationer att utmana sig själva och nå nya höjder i sitt hållbarhetsarbete. Som erfaren processledare brinner hon för att skapa förutsättningar för effektiva möten.

Pris: 5 900 kronor exklusive moms ( i priser ingår lunch och kaffe/te med tilltugg under båda dagarna).

Plats: Futerra Sustainability Communications, Stora Nygatan 45, Stockholm

Adress: Stora Nygatan 45, 111 27 Stockholm, Sverige

Latitud/longitud: N 59°19.398' O 18°4.253'

Google Maps för platsen
Spara i din Outlook eller kalender Kontakta Fler evenemang i samma kategorier